Een nieuwe week in Tralee

8 februari 2020 - Tralee, Ierland

Lieve allemaal,

Bij deze een update vanuit Tralee. Er is niet heel veel bijzonders gebeurd deze week, maar wel genoeg om een kort verhaal te schrijven.

Maandag heb ik samen met Evi en een aantal andere Erasmus studenten de Zumba les uitgeprobeerd. Het was echt ontzettend leuk. Niet de beste Zumba die ik ooit heb gehad maar ik houd nou eenmaal veel van dansen. De lerares wilde dat we bij bijna elke beweging een oeh, aah of aiii geluid maakten en dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Was lachen.

Er was afgelopen dinsdag inderdaad een staking. Ik vond het niet zo erg dat ik die lange dag niet naar school hoefde. Ik heb wandelschoenen gekocht, omdat ik begon te merken dat mijn schoenen al dat wandelen niet aan konden. Ze waren toevallig in de aanbieding bij de aldi voor 21,99. Dat zijn nog eens leuke prijzen. Ik heb nu al zin om ze uit te proberen tijdens een lange tocht.

BF40FEDF-1807-4413-B27E-D4D150E4C45A

Dinsdag ben ik met Evi de stad ingegaan. We hebben nu de hele stad wel gezien. Het is niet zo heel groot namelijk.:') We gingen in een café zitten om lekker een kopje thee te drinken en hier stond een concert van André Rieu op. Dat zijn toch de momenten dat je trots bent om Nederlander te zijn haha.

F6B9E13C-6CA2-4C70-91C7-3B3D7557B9B3

Op school gaat alles nu prima. Mijn rooster is sinds vorige week gelukkig niet meer veranderd. De lessen zijn erg leuk. Tot nu toe zijn ze niet heel moeilijk maar dat vind ik niet zo erg. De les over het GDS programma Amadeus (vliegtuig) vind ik denk ik het leukste, omdat ik echt het idee heb dat ik veel nieuwe dingen leer. Deze klas bestaat maar uit 7 leerlingen inclusief mijzelf en hierdoor is er veel persoonlijke aandacht voor ons. We gaan binnenkort op bezoek bij een bedrijf dat dit soort reserveringen maakt, om te zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Verder heb ik deze week 2 trips gepland. Ik ga in de mid-term break met Evi een aantal hoogtepunten van de Wild Atlantic Way bezoeken. We gaan dan een auto huren (zij rijdt want mag pas vanaf 25) en we hebben een AirBnB geboekt. Deze is gevestigd in Atherny. De plaats ligt dichtbij Galway. We gaan dan onder andere the Cliffs of Moher bezoeken. Echt super veel zin in!!

Ook komt mijn lieve broer, die ik nu wel een beetje aan het missen ben, naar Ierland. Hij vliegt naar Dublin en vanuit daar gaan we samen naar Belfast. Twee vliegen in een klap. Ik heb er ontzettend veel zin in! Ik kan natuurlijk ook niet wachten tot mama en Wijnie naar Tralee komen rond St. Patrick's Day! En mijn oom, tante en nichtjes komen hier in de meivakantie. Super leuk allemaal!!

CACF5568-2936-4C46-9D3D-74D69EE684A9

Het weer is nu super slecht. Eigenlijk zoals ik het had verwacht in Ierland. Morgen zetten we ons schrap voor de storm 'Ciara' die ook hier los gaat barsten. Vanavond ga ik een heerlijke gebraden kip eten met Evi van onze favoriete supermarkt: 'Tesco'.

Groetjes van mij!

1. Wijnie:
    8 februari 2020
    Leuke tripjes allemaal! Toi toi morgen, als de wind aanwakkert en je uit je jas waait... :-)
  2. Bayonne:
    8 februari 2020
    Hé snoes, wat heerlijk dat de familie je op komt zoeken (Wijnie is toch ook wel echt familie!). Leuk om alles te laten zien, wat je de laatste maand hebt ontdekt.
    Wandelschoenen zien er heerlijk uit!
    😍😘
  3. Margriet:
    8 februari 2020
    Ook wij zetten ons schrap voor dezelfde storm met orkaankracht 🌧 💨 alleen ietsje later.
    Je hebt mooie reizen in het vooruitzicht.
    En leuke bezoeken ;-)
    Ik ben heel blij voor je dat je het zo leuk hebt!!
    You go girl!!
    ❤️❤️❤️
  4. INGRID:
    8 februari 2020
    Wat ben je enorm aan het genieten Lijkt me zo fijn om de wereld in een andere omgeving te zien en te beleven .En dat die je lief en dierbaar zijn je opzoeken.
    Veel lieve groeten van hier
  5. Joost:
    Zin in het tripje!!! Can't wait <3
  6. Liesje:
    9 februari 2020
    Veel plezier met je tripjes! En wat schrijf je leuk loessie
  7. Anca:
    10 februari 2020
    Ook al reageer ik niet altijd, ik lees graag je reisverslagen. Erg fijn dat zo goed bevalt. Superleuke trips en bezoekjes in het vooruitzicht!
  8. Jeannette:
    10 februari 2020
    Leuke tripjes in het vooruit zicht en dat Joost komt dat zijn dingen waar je blij van wordt. De eerste maand zit er alweer bijna op, de tijd vliegt. Maak er een mooie week van en tot het volgende verhaal. 👍😘😘