School, Aldi en Limerick

2 februari 2020 - Tralee, Ierland

Hi allemaal!

Alweer een week voorbij. Wat gaat de tijd toch snel. Het voelt aan de andere kant ook alsof ik hier al super lang zit.

Vorige week zaterdag zijn we in de avond met een groepje naar de lokale bioscoop gegaan. Bleek een ontzettend mooie bioscoop te zijn met een stuk of 8 zalen. Ook hebben ze een maxx zaal die vergelijkbaar is met IMAX in Nederland. Ze verkochten alleen zoute popcorn en geen zoete. Precies goed voor mij dus.  We gingen naar bombshell en was echt een goede film! Ik denk dat ik hier nog wel een aantal films ga bekijken.😏 Als je denkt dat de reclames in Nederland tenenkrommend zijn, dan moet je hier maar eens naar de bioscoop gaan😂

De afgelopen week op school was niet extreem bijzonder. Ik ben even langs de nurse geweest (niks ernstigs gewoon een prikje) en was een erg aardige vrouw. Het is fijn om te weten dat wanneer er wat is je gewoon daar terecht kan. Verder is mijn rooster (hoe kan het ook anders) wéér veranderd. Maar nu moet het goed zijn! Ik ben blij met de vakken die ik heb gekozen en denk dat ik er echt nog wel veel van kan leren. Dit is mijn rooster nu:

9F790F26-A04D-4CE2-A011-F5B7DE99AAC2
De dinsdag is wel erg lang dus dat is even overleven. Aanstaande dinsdag is er een nationale staking dus waarschijnlijk gaat die dag niet door😎 Maandag (morgen) ga ik met Evy een gratis Zumba les uitproberen die wordt aangeboden op school. Het is van 18-19 dus we kunnen meteen door. Het enige nadeel is dat we dan met een taxi naar huis moeten maar dat kost minder geld dan een sportschool abonnement.

Ik begin me hier steeds meer thuis te voelen. Heb ook al een aantal keer leuke gesprekken gehad met het Ierse meisje dat hier woont: ‘Amy’. Super aardig. Ze studeert aan de andere campus en in het weekend gaat ze naar huis in Cork. De andere huisgenoot is toch niet he le maal mijn persoon. Maar ik red me wel hoor.

Afgelopen week ben ik voor het eerst naar de Aldi geweest hier. Dat blijf toch altijd weer leuk hoe goedkoop zo’n winkel dan is😂 Lekker pizzaatje chappen voor 99 cent🍕Ik heb hier vrijdag met Evy lekker veel boodschappen gedaan. Er begint nu steeds meer een voorraadje te komen.

Vrijdag heb ik lekker zelf eiersalade gemaakt en een heerlijk wokgerecht met zelfgemaakte pindasaus. (Suikervrije pindakaas, lactosevrije melk en speculaaskruiden). Het huisvrouwtje in me komt langzaam naar boven.

Gisteren zijn we met een groot deel van de Erasmus groep naar Limerick gegaan. Het was ongeveer 2 uur rijden. We hadden de tickets online gekocht en door een studentenkorting, zijn we voor €8 heen en weer gegaan😂 Dit was wel echt uitzonderlijk hoor haha. Niet dat alles hier zo goedkoop is. Limerick was een erg leuke stad. Een behoorlijk stukje groter dan Tralee.

D2B98103-6BD1-420A-9207-0143C7F36296E22F5F82-2312-449B-B0AA-ADEABF40348EA2318088-70B4-43D7-948F-B2BD69FFA54D7DABA7E6-10AD-4AEF-86DF-4CDA5A9C10A3BDF08F5B-D536-4D86-B968-B133FBC09E0E

We hebben eerst een museum bezocht. Hier lagen allemaal voorwerpen die een familie had verzameld. Het leukste aan het museum was de gids die vol enthousiasme over verschillende voorwerpen vertelde. Hij zei steeds dat hij niet over alles wat ging zeggen maar deed dat dan toch wel over de meeste voorwerpen. Wat ik ook grappig vond, is dat ze Delfts blauw kennen. Ze noemen dit gewoon: ‘Delfts’.

89038841-41F6-440D-BBFB-31BE2459283C
Na het museum gingen we met z’n allen naar het kasteel. We moesten toegang betalen om naar binnen te mogen. Het museum in het kasteel viel een beetje tegen maar het uitzicht was het geld wel waard!

10ABF34B-68B5-4D9A-A34C-F18893AEAE73334CBB39-A395-4401-BD7E-74BF81C962FCA9704210-664C-4DB0-9CCE-0B37545A2D2287CF88D3-3080-41B5-9CCB-B46B7187E2CDB552AFFC-EBC1-4C16-9E3C-40813EAD16140F629527-7F2A-469B-A211-DABE3476151A

Na het kasteel zijn Evy en ik de stad ingegaan om een poging tot shoppen te doen. Dit lukte helaas niet helemaal maar we eindigden in een restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. Het grootste deel van de groep bleef slapen in Limerick maar ik ging met Evy en Dennis terug naar huis.

Dit was het wel weer voor afgelopen week! Aankomende week waarschijnlijk 3 dagen school door de staking. We gaan wel weer wat leuks verzinnen om te doen💪🏻

Groetjessss❤️

1. Margriet:
    2 februari 2020
    Vrolijke foto’s, leuk verhaal!!
  2. INGRID:
    2 februari 2020
    Genieten doe je en lang leve de stakingen dan tijd voor andere dingen.Bedankt dat wij zo de mooie dingen mogen zien en mee beleven.
  3. Benthe Bleeker:
    Ziet er he goed uit!! Super leuk! X
  4. Evelien:
    2 februari 2020
    Super leuke foto’s!! En ja de pindasaus met speculaaskruiden blijft een klassieker😂
  5. Joost:
    4 februari 2020
    <3 <3 <3
  6. Annemieke van basten.:
    5 februari 2020
    Lieve loes. Leuk verhaal. Veelplezier. Geniet ervan. Gr. Annemieke en ruud.