Storm, Parasite en R.A.G. week

21 februari 2020 - Tralee, Ierland

Lieve allemaal,

Hierbij een nieuwe update van mijn leven in Tralee. Afgelopen twee weken was het weer erg slecht. De storm Ciara was nog niet weg of Dennis kwam alweer om de hoek kijken (en dan heb ik het niet over mijn huisgenoot).

Op school begint het nu wat serieuzer te worden met opdrachten die we in moeten leveren. Deze opdrachten zijn dan een bepaald percentage van ons totale cijfer. Net als op de middelbare school in Nederland. Deze week was ik erg blij met de schoolbus omdat het heel veel heeft geregend. Het fijne is wel dat het meestal compleet losbarst, en dan klaart het weer even op. Zo gaat het de hele dag door. Iemand vertelde me dat ze in Ierland vaak alle 4 de seizoenen in 1 dag hebben en dit klopte ook wel.

C12A9A88-706E-403B-B1EF-30E819269FCB

Vorige week vrijdag scheen de zon eindelijk weer even en grepen we, Evi, Caroline en ik, meteen onze kans om buiten te wandelen. Ik had een hele goede route gezien op de weg naar school maar deze was helaas onbereikbaar voor voetgangers. We besloten om terug te gaan want we vonden het wel weer mooi geweest.

F919B1B1-85D6-43F3-9587-DE551C5D9037

265E47BC-78F6-4366-86C8-E3737E46BD06

Vrijdagavond zijn we met een groep naar de pub gegaan. Was weer een erg gezellige avond. Ik moet zeggen dat ik de sfeer van een pub echt heel erg leuk vind. Gewoon gezellig met elkaar zitten en wat drinken.

8D97B69C-1672-4F26-AF78-7FF655D1B1B2

B602AA0B-4A64-44B5-AD74-F28D387686FF

Zaterdag heb ik de film Parasite gezien. Echt een mega goede film!! (Weet niet of u hem leuk vindt oma). Dit is al de tweede keer dat ik naar de film ben geweest hier. Het doet nog steeds wel een beetje pijn dat ik gewoon weer moet betalen. Dat is wel iets wat ik heel erg mis aan het werken bij Pathé.

Evi en ik hebben een auto gehuurd voor onze trip en die gaan we volgende week zaterdag ophalen. Echt mega veel zin. Ze neemt maandag een autorijles om een beetje gewend te raken aan het verkeer hier. Over een week hebben we al onze eerste vakantie. Echt bizar hoe snel dat gaat.

Dinsdag heb ik een nieuwe sport uitgeprobeerd op school. Caroline, Lauri (Finse student) en ik gingen naar een boks les. De vrouw die het geeft, was heel erg ziek en hierdoor had ze geen energie om echt uitleg te geven. We waren maar met z'n vieren dus was blij voor haar dat wij nog opkwamen dagen. Het gevolg hiervan was dat we een keiharde 'fitness' training gingen doen in plaats van boksen met allemaal push-ups, squats, planking en noem zo maar op. Geloof me, het doet nu nog steeds pijn om überhaupt te zitten. Maar wel een mega goede training gehad. Volgende week ga ik weer om hopelijk nog iets van het boksen mee te krijgen.

Op dit moment verlaten de Ierse kinders het terrein van Kings Court om thuis verder uit te brakken. Afgelopen week was het R.A.G. week, oftewel: feestweek. De meeste opbrengsten gaan naar een goed doel en ik denk dat dit de enige reden is dat ouders ermee kunnen leven dat hun kinderen non-stop feesten in deze week. De pubs gaan om 12:00 uur al open zodat iedereen lekker vroeg kan beginnen. Het was niet de allerbeste week wat betreft slaap...

Vanavond zijn alle gekke Ierse lads naar huis en dan gaan we met een groepje Erasmus studenten weer naar de pub. Heb er zin annnnn.

Veel liefs van mij en extra kusjes voor mam en Joost.

p.s. Joost, ik spreek je vanavond..;)

1. Joost:
    21 februari 2020
    Getting yourself out there! Pubs zijn chill hè? Vind het top om te horen dat je dat een beetje aan het ontdekken bent enzo. Hele trotse broer hier <3 xxxxxxxx
  2. Margriet:
    Leuk hoor.....je bent al helemaal ingeburgerd ! 💋
  4. Bayonne:
    23 februari 2020
    Hé snoes,
    Wat een heerlijk actieve week weer. En dankzij jou, ben ik straks toch een beetje in Ierland geweest. Hier is storm Ellen nu om het huis aan het razen. Als het zo doorgaat, zijn ze in juli door alle namen heen ;-}
    Dus lekker dagje binnen met deel 6 van de Zeven Zussen.
    Dag lieverdje, vind het zo leuk dat je daar zo de hort op gaat en zo duidelijk je plekje hebt gevonden. Nu nog aan Dennis vragen of hij de echte Dennis even weg wil laten waaien...
    Kus
  5. INGRID:
    26 februari 2020
    Ja Loes hier zijn we dat natte en winderige weer ook zat een andere manier om zat te zijn dan in de pub maar door de zachte temperaturen bloeien hier in Tiel al de bloesembomen geniet van je autotocht en van je vakantie liefs van hier